Tekli, Çoklu, PERC ve İkili PV Modüller arasında gerçek verilere dayalı karşılaştırma.
* Bu bir saha testidir ve sonuçlar bu konumda bu kuruluma özeldir. Çevresel etkilere göre sonuçlar farklı olabileceği için lütfen kendi durumunuza en uygun çözüm için araştırma yapın.
Sonuçların sıfırlandığı 27/03/2023 itibarıyla toplam güneş enerjisi üretimi:
Mono: 9158 kWh
Split-cell: 9511 kWh
Poly: 9113 kWh
PERC: 9471 kWh
PERC-doğu: 1970 kWh
PERC-batı: 1730 kWh
En çok tercih edilen soğuk ya da donmuş ürünlerinizin tesliminde yiyecekleri tüketim için ideal soğuklukta tutmanıza olanak tanıyarak gözünüzü yoldan ayırmamanızı sağlayan sorunsuz bir güç çözümü istersiniz. Bugün giderek daha çok şehir, park halindeyken motorların durdurulmasını talep ediyor, bazı şehirler merkezlerinde gürültülü jeneratör kullanımını yasaklıyor. Pek çok üretici tarafından sunulan elektrikli bekleme modu seçeneği bu noktada istenen çözümü sağlıyor. Motor kapatıldığında servis aküsü yiyecekleri soğuk tutmak için buzdolabına güç sağlayabiliyor.
Victron Energy modüler sistem bileşenleri, soğutma profesyonellerine gerekli spesifikasyonlara ve bütçeye tam anlamıyla uygun, eksiksiz bir sistem kurma olanağı sağlıyor. Tek bir markayla çalışmanın avantajı, yükseltmeler ya da oluşabilecek her türlü nadir sorunun çözümü için tek bir irtibat noktasına sahip olmaktır. Küresel Victron Energy Profesyonelleri ağı, 45 yılı aşkın tecrübesiyle önünüzdeki engelleri, sahip olduğu teknik bilgi birikiminin gücüyle sağlam çözümlere dönüştürmeye hazır, istekli ve yetkindir.
Soğutulması gereken hacme göre, soğutma ekipmanı üreticileri tarafından farklı seçenekler önerilir. Küçük kamyonetler, DC gücüyle (12/24 V) soğutmaya dayalı elektrikli bekleme modundaki soğutma ekipmanlarını kullanabilir. Büyük kamyonlar ya da römorklar için bu yüksek enerji tüketicilerinin sebep olduğu kablo sorunları nedeniyle AC (110/230 V) bazlı bekleme modu soğutması daha uygundur.
Şimdilik Mercedes Sprinter kamyonet için ortalama bir boyutta DC soğutma sistemi tasarladığımızı farz edelim.
Günlük enerji tüketimi, tüm tüketicilerin tüketim miktarlarının toplamı X günde ne kadar süre kullanılacakları şeklinde hesaplanır: 750 W x 2,5 saat aküyle bekleme modunda çalışma. Gerekli pik gücü hesaplamak için tüketicilerin eş zamanlı kullandığı tüm Watt değerlerini ekleyin.
Aşağıda ana tasarım faktörlerinden bazılarının açıklamalarını bulabilirsiniz. Mühendislerimizin önerileri için sorulara tıklayın.
(Akıllı) alternatörler, marş ve servis akülerini (lityum ya da kurşun-asit) çok çeşitli DC-DC şarj cihazlarımız, akü birleştiricilerimiz ya da Smart BMS ürünlerimiz ile birleştirerek tüm engelleri aşın. Çözümlerimiz, özellikle araçlar için tasarlanmıştır ve hem kurşun-asit hem de lityum servis akülerinin (akıllı) alternatörlere ya da akülere zarar vermeden uygun şekilde şarj (deşarj) edilmesini sağlarlar.
Lityum akünün maksimum şarj akımını aşmamak için 2 farklı boyuttaki alternatörden gelen akımı sınırlama.
Lityum akünün hızlı şarj özellikleri sayesinde, seçilen Lityum akünün 100 Amperlik tavsiye edilen bir sürekli şarj akımı vardır (maks. 400 A fakat döngü ömrü sebebiyle veri sayfaları uyarınca 100 A tavsiye edilir). Mercedes mühendisleri, 80 Amperlik akıllı alternatörden %50’den fazla bir sürekli şarj akımı alınmamasını tavsiye eder. Bu alternatör, 40 Amperlik bir güvenli akım gönderse de bu, akünün mevcut tam şarj potansiyelinden faydalanmak için yeterli değildir. Söz konusu motora uyan tek mevcut yüksek güçlü alternatör, 180 Amper anma değerli kontrolsüz bir alternatördü. Yine, ikinci alternatörü aşırı yüklememek için sadece %50 oranında sürekli akım kullanarak toplam 130 Amperlik şarj kapasitesine ulaşılır ve bu miktar marş aküsü ile servis aküsünü aynı anda şarj etmek için yeterlidir.
Motorun alternatörü: 40 Amper (80 A/2)
İkinci alternatör: 90 Amper (180 A/2)
Toplam güvenli şarj kapasitesi: 130 Amper
Lityum akünün (100 A) ve alternatörlerin tavsiye edilen şarj akımının aşılmaması için Akım Sınırlayıcı kullanılması gerekir.
2 adet Orion-Tr 12/12-18: Servis aküsünü motorun standart alternatörü ile şarj etmek için bu profesyonel “Aküden Aküye” DC-DC şarj cihazı, akıllı alternatörden gelecek güvenli bir şarj akımına ihtiyaç duyar. Esasen, 40 Amperlik şarj akımını karşılamak için iki Orion paralel bağlanır ve bu akım Smart BMS Akım Sınırlayıcı üzerinden doğrudan servis aküsüne gönderilir.
Maksimum şarj potansiyelini karşılamak ve bu değeri aşmamak için her iki alternatörden gelen akımın akünün güvenli marjları içinde tutulması gerekir (akım sınırlayıcı gereklidir):
Akü Yönetim Sistemi BMS 12/200: Toplam şarj akımını sınırlamak (yüksek güçlü alternatörden gelen akım için de geçerlidir) ve Lityum aküyü aşırı şarjdan/deşarjdan korumak için bu kompakt ve sağlam çözüm, 200 A’ya kadar yükü olan sistemler için mükemmel çözümdür. Cihazda bir Akü Yönetim sistemi, Akım Sınırlayıcı, Akü Birleştirici ve BatteryProtect bir arada bulunur. Bu sayede, Lityum akü hızlı ve verimli bir şekilde yönetilir ve şarj edilir. Alternatörün aşırı ısınmasını ya da erken yıpranmasını önlemek için şarj akımını alternatör çıkışı spesifikasyonlarındaki güvenli aralıkla sınırlar ve akünün aşırı deşarj olmasını önler.
Sistem tasarımı faktörleri sağlam bir sisteme nasıl dönüştürülür?
Araçlar ve tekneler hareket etmek için güç üreten ve aynı zamanda alternatörler aracılığıyla elektrik enerjisi üreten motorlarla donatılır. Alternatörler, mekanik enerjiden doğru akım (DC) ile elektrik enerjisi üretir. Bu enerji, akü grubunda enerji depolamak ya da doğrudan DC ekipmanına güç sağlamak için kullanılır.
Küçük motorların genellikle küçük, büyük motorların ise büyük alternatörleri vardır. Bazen çıkış gücünü artırmak için (ekstra) yüksek çıkışlı alternatörlerle de donatılabilirler. Özellikle Euro 4/5 motorlu araçlar akıllı alternatörler (değişken voltaj) sayesinde araç çalıştırma koşullarına göre çıkışı kontrol ederler. Bu nedenle ikincil bir akü sistemini kullanılabilir bir düzeye kadar şarj etmekte başarısızdırlar. Lityum servis aküleri, muhtemelen aşırı ısınma ya da erken yıpranmaya karşı korunması gereken motor alternatörüne ağır bir yük bindirebilir.
Motorunuzun alternatörü ya da servis aküsü türünüz ne olursa olsun, Victron Energy akıllı alternatör ya da akülere zarar vermeksizin her alternatörü her türlü akü grubuna güvenle bağlayan çok sayıda çözüm sunar. Lütfen daha fazla bilgi için veri sayfalarımıza bakın. Ayrıca, alternatörünüzün ne kadar çıkış sağlayabileceğini görmek için üreticinin belgelerini kontrol edin. Lityum servis grupları ve geleneksel ya da akıllı alternatörlerde, alternatör çıkış performansının %50’sine göre hesaplama yaparak alternatörü aşırı yüklemeye karşı korumanızı tavsiye ederiz.
Tüm DC-DC şarj cihazlarımıza göz atın Tüm Akü Birleştiricilerimize göz atın Tüm (Smart) BMS seçeneklerimize göz atınBattery management systems take excellent care of Lithium batteries, protecting the individual cells of LiFePO4 batteries against over voltage, under voltage and over temperature and will shut down or reduce charging (VE.Bus products only) or disconnect the loads when this occurs.
Victron Energy offers several BMS options, in general the VE.Bus BMS and smallBMS signal separate devices to disconnect the charging (Cyrix-Li, DC-DC chargers) or disconnect the loads (BatteryProtect), the other (Smart) BMS versions are designed for vehicles or boats and offer more ‘all-in one’ functionalities.
Tüm Akü Yönetim Sistemlerimize göz atınAkü monitörü, akünüzün “yakıt göstergesi” gibidir. Ne kadar güç harcandığını ve yüklendiğini kaydeder. Akü monitörü şarj durumunu, kalan kapasiteyi ve boşalana kadar kalan süreyi hesaplar. Akü voltajı, akünün ne kadar dolu olduğuna (özellikle de yük altında değilken) ilişkin tam bir gösterge sağlamaz. Bu işi akü monitörü yapar.
Victron Energy akü monitörleri şarj döngüsü sayısı, en derin deşarj, en yüksek voltaj, en düşük voltaj gibi tarihsel verilerin kaydını tutar. Düşük voltaj ya da düşük şarj gibi kritik durumlarda sizi uyarır ve hatta maliyetli akü hasarlarını önlemek için bütün gücü kapatabilir ya da bir jeneratör çalıştırabilir.
Victron, ekranlı ya da ekransız akü monitör seçeneklerine sahiptir. Akıllı versiyonlar ücretsiz VictronConnect uygulamamızdan detaylı verileri izlemenize ve ayarları yapmanıza olanak tanır. Tüm Akü Monitörlerimize göz atın
BatteryProtect, önceden ayarlanan seviyenin altına inmeden (tam bir deşarj aküde hasara sebep olabilir) veya güç, motoru çalıştıramayacak kadar azalmadan önce gereksiz yüklerin aküyle olan bağlantısını keser.
Victron Energy BatteryProtect ürününün işlevleri bununla sınırlı değildir. Entegre kapatma gecikmesi özelliği, örneğin bir motor çalıştığında voltajda kısa süreliğine düşüş görülürse önemli elektronik aletlerin yanlışlıkla kapatılmasını önler. Akü yeterli miktarda şarj edildiğinde tüm aletleri otomatik olarak yeniden bağlar.
BatteryProtect, uzaktan kumandası sayesinde BMS veya anahtar aracılığıyla açılıp kapatılabilir. Akıllı versiyonu, VictronConnect uygulaması üzerinden programlanabilir.
DC-DC konvertörler ya da aküden aküye şarj cihazları (dahili şarj algoritması bulunan konvertörler) (akıllı) alternatör ile marş aküsünün şarj işlemi için servis aküsüyle (eşit veya farklı voltajlardaki) birleştirildiği ikili akü sistemlerinde kullanılır. Ayrıca, özel aküleri bulunan bileşenleri (ör. baş pervanesi) şarj etmek ya da servis aküsü grubundan farklı bir voltajı olan bileşenleri çalıştırmak için de kullanılabilirler.
Pek çok DC-DC şarj cihazı 12 V veya 24 V sistemlerde kullanılabilir. Bunlar hem kurşun-asit, hem de lityum akülere uygundur. Bazı DC-DC şarj cihazı modelleri, çıkış akımını artırmak amacıyla paralel bağlanabilir. DC-DC şarj cihazları, Lityum akü gruplarını akıllı alternatörlerden (ve aynı sebeple kurşun-asit akülerden) şarj etmek için kusursuz ve güvenli bir çözümdür.
Lityum aküleri alternatörden şarj etme
Alternatörlerin çoğu lityum akülere doğrudan bağlanamaz. Bir lityum akü, alternatörün sağlayabileceğinden daha fazla akım çekecektir ve bu, alternatöre kalıcı hasar verebilir. Alternatöre zarar vermemek için alternatörün güvenli aralığında kalmanızı sağlayacak bir akım sınırlayıcı kullanılabilir.
Victron bu problemi çözmek için pek çok çözüm önerir ve DC-DC konvertörlerin kullanımı bu çözümlerden biridir:
DC ekipmanı, doğrudan akü grubundan alınan güçle çalışmak için tasarlanmıştır (Doğrudan Akım). Özellikle araçlar ve teknelerde (pek çok) DC ekipmanı (kontrol panelleri, ışıklar, seyir ekipmanı, otomatik pilot, derinlik ölçer vb.) bulunabilir.
Şebekeden bağımsız, 12 V ışıklarla donatılmış bazı küçük sistemler (TV’ler ya da buzdolapları) sadece DC ile çalıştırılabilir. Daha büyük sistemler, AC ve DC tüketicileri birleştirebilir.
Her durumda, aküyü aşırı deşarja karşı korumak önemlidir. Victron bunun için “BatteryProtect” ürününü sunar.
Servis aküsü, sistem tüketicileri için güç depolayarak özellikle giriş gücü kaynaklarının (tamamen) mevcut olmadığı durumlarda otonom güç sağlar.
Victron Energy, çeşitli akü teknolojileri sunar. Bunların tamamı, en zorlu koşullarda profesyonel performans, güvenilirlik ve uzun servis ömrü sunacak şekilde tasarlanmıştır. Bu ürünler dünya genelinde geçerli 2 yıllık garantiyle sunulur ve veri sayfalarımız, performans ve beklenen ürün ömrü hakkında açık ve net bir görünüm sunmaktadır; sonradan hiçbir yatırım sürpriziyle karşılaşmazsınız.
Tercih edilebilecek birden fazla teknoloji olsa da kurşun-asit ile lityum aküler ana seçeneklerdir. Seçim, temelde performans, döngü başına maliyet ve fiziksel özellikler (boyut/ağırlık) ile ilgili beklentilere dayalı olarak değişecektir.
|
|
Servis aküsü, sistem tüketicileri için güç depolayarak özellikle giriş gücü kaynaklarının (tamamen) mevcut olmadığı durumlarda otonom güç sağlar.
Victron Energy, çeşitli akü teknolojileri sunar. Bunların tamamı, en zorlu koşullarda profesyonel performans, güvenilirlik ve uzun servis ömrü sunacak şekilde tasarlanmıştır. Bu ürünler dünya genelinde geçerli 2 yıllık garantiyle sunulur ve veri sayfalarımız, performans ve beklenen ürün ömrü hakkında açık ve net bir görünüm sunmaktadır; sonradan hiçbir yatırım sürpriziyle karşılaşmazsınız.
Tercih edilebilecek birden fazla teknoloji olsa da kurşun-asit ile lityum aküler ana seçeneklerdir. Seçim, temelde performans, döngü başına maliyet ve fiziksel özellikler (boyut/ağırlık) ile ilgili beklentilere dayalı olarak değişecektir.
|
|
Motorlarınızı çalıştırmak için marş aküleri gerekir. Bu aküler, büyük bir deşarj akımını kaldıracak şekilde tasarlanır ve servis akülerine göre farklı bir teknolojiye sahiptir. Marş akülerinin kazara boşalmasını önlemek için bu akülerin her zaman servis akülerinden izole edilmesi gerekir. Victron Energy, farklı sistem türleri için çeşitli çözümler önerir.
Victron Energy, çeşitli Akü Birleştiricileri sunar. Marş ve servis aküsünü güvenle bağlamaya ilişkin daha kapsamlı yollar da mevcuttur. Örneğin, bir Akü Birleştirici ile bir BMS, hepsi bir arada Smart BMS ürünleri ya da DC-DC şarj cihazları bağlanabilir. Bu seçenekler arasında özellikle kontrolsüz alternatörlerin aşırı ısınmasını ve Lityum akülerin aşırı şarj (deşarj) olmasını önlemek amacıyla daha fazla kontrol ve yapılandırma seçenekleri bulunabilir.
Tüm Akü Birleştiricilerimize göz atın Tüm DC-DC şarj cihazlarımıza göz atın Tüm (Smart) BMS seçeneklerimize göz atınTüm Victron Energy akıllı ürünlerini dilediğiniz gibi izleyebilir ve kontrol edebilirsiniz. Bluetooth üzerinden VictronConnect uygulamasına bağlanarak sisteminizin performans verilerine doğrudan erişebilirsiniz. Ayrıca, ayarları kolayca değiştirebilir, cihazları açıp kapatabilir ve çok daha fazla işleve sahip olabilirsiniz.
VE.Direct portu bulunan akıllı olmayan cihazlar da Victron Connect ile akıllı hale getirilebilir. VE.Direct Bluetooth Smart dongle
Sisteminizi uzaktan izleyip kontrol etmek de mümkündür. VictronConnect-Remote işlevselliği, VE.Direct arayüzüne sahip Victron ürünlerine VRM online portalı üzerinden bir GX ürünüyle uzaktan erişilebilmesini sağlar. Bu güçlü özellik, VictronConnect uygulaması üzerinden ürün yapılandırma ve izleme süreçlerinin neredeyse dünyanın her yerinden eksiksiz olarak gerçekleştirilmesine olanak tanır. Kullanıcı arayüzü, ürünlere yerel olarak Bluetooth ya da kablolu bir VE.Direct-USB arayüzü kullanarak bağlandığınızda karşılaştığınız arayüzle benzerdir.
VictronConnect uygulamasının neler yapabildiğini inceleyin GX cihazlarımıza göz atınYerel Victron Profesyonellerinden oluşan köklü küresel ağımız, karşılaştığınız güçlüklere yönelik ideal çözümü bulmanıza yardımcı olmaya hazırdır.
Victron olarak müşterilerimize hızlı ve yetkin bir şekilde servis ve destek sağlanmasına çok önem veriyoruz. Bu doğrultuda, Victron Profesyonellerinden oluşan küresel ağımız en yüksek düzeyde teknik bilgi birikimine sahiptir ve onarımları en hızlı şekilde gerçekleştirmek için çalışır.
Bu sayede, hedefiniz neresi olursa olsun, yolculuğunuza başlayabilir veya devam edebilirsiniz.